Geoblog.pl    hitchhikers    Podróże    Auto stop race 2011    Auto Stop Race 2011

Auto Stop Race 2011

Polska, Wrocław

Już po raz trzeci (dla mnie po raz drugi) odbył się wyścig autostopowy organizowany przez studentów z Wrocławia. W tym roku ścigaliśmy się do stolicy Katalonii - Barcelony! :)
W sumie 2000 przebytych kilometrów, mój team przebył tą odległość w 32 godziny co dało nam miejsce w pierwszej 20! (na około 300 miejsc..).
Start odbył się 30 kwietnia o godzinie 9 rano. My wyruszyliśmy dokładnie ostatni..ze względu na małe przeszkody techniczne ;) A mianowicie okazało się, że wzięłam trochę za dużo rzeczy i trzeba było nadać paczkę do domu :D
Zaraz po załatwieniu wysyłki udaliśmy się na wylotówkę, gdzie spotkaliśmy jeszcze trochę niebieskich koszulek, ale zdecydowana większość ASRowiczów była już w drodze.
Po około półtorej godziny zatrzymało nam się małżeństwo, które słyszało już o naszym wyścigu i chętnie podwiozło nas jakieś 100 kilometrów za Wrocław. Praktycznie na środku autostrady, wysiedliśmy trochę nieświadomi tego, że nie będzie tam łatwo złapać stopa..
Spotkaliśmy tam dwa, bardzo zrezygnowane teamy i momentalnie zrozumieliśmy swój błąd.
Była to wprawdzie autostrada ale był też zjazd co dawało możliwość zatrzymania się. I zatrzymał się TIR, który zabrał jeden z teamów. Drugi team był tak zrezygnowany, że zaczął iść przed siebie (o dziwo nie widzieliśmy ich już później na drodze to znaczy, że ktoś się jednak zlitował). No i po około 2 godzinach, a byliśmy już naprawdę zrezygnowani, zatrzymał się również TIR.
Młody kierowca, który od razu po tym jak wsiedliśmy zadał nam pytanie "jaracie?" wyjmując już przygotowanego skręta ;)
I tak bardzo wesoło spędziliśmy kilka następnych godzin ;) Miał nas zawieźć tylko do granicy a zawiózł jakieś 400 kilometrów dalej ;)
Wysiedliśmy na stacji w Niemczech, było już ciemno. Tam spotkaliśmy 3 teamy, z którymi nie śpiesząc się spędziliśmy jakieś 2 godziny. Rozmawiając, odpoczywając i posilając się ;)
W końcu trzeba było zacząć łapać.
Stojąc z tabliczką i zagadując do Niemców trochę nam nie szło.. aż w końcu podjechał ktoś na Hiszpańskich blachach! no to z iskierką nadziei zaatakowaliśmy a brzmiało to mniej więcej tak:
"Bueno...yyyyy we go to...yyy Barcelona.." A odpowiedź brzmiała tak: " No mów, mów ja Polak jestem" :D
Pan był bardzo miły, okazało się, że pracuje pod Barceloną i weźmie nas na jakieś 2 godziny a potem zatrzyma się na spanie a my pojedziemy dalej.